Bereid je voor: Je BIG-nummer moet straks vindbaar zijn

8 oktober 2020

Als BIG-geregistreerde zorgverlener moet je vanaf 1 januari 2021 je BIG-nummer actief vindbaar maken. Op deze manier kunnen cliënten makkelijker controleren of je staat ingeschreven in het BIG-register.

Het BIG-register

Het BIG-register (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg) is een online en openbaar register voor de individuele beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg. Het is wettelijk geregeld dat alleen de zorgverleners die in het BIG-register staan, de beschermde beroepstitel mogen voeren en de bij het beroep horende voorbehouden handelingen zelfstandig mogen uitvoeren. Een registratie in het BIG-register levert voor de zorgverlener een BIG-nummer op waarmee de zorgverlener met zijn/haar beroepstitel in het BIG-register is opgenomen.

Het BIG-register is voor iedereen raadpleegbaar. Het BIG-register verzorgt daarnaast ook de erkenning van buitenlandse diploma’s.

www.BIGregister.nl

Op www.BIGregister.nl kun je opzoeken of jouw zorgverlener in het BIG-register staat.

Deze website leent zich ook om je als zorgverlener te registreren in 13 zorgberoepen. Heb je eenmaal een BIG-registratie? Dan ben je verplicht je elke 5 jaar te herregisteren. Ook dit kun je doen op deze site.

Wat verandert er per 1 januari 2021?

Vanaf 1 januari 2021 ben je als BIG-geregistreerde zorgverlener verplicht je BIG-nummer actief bekend te maken. Op deze manier kunnen cliënten makkelijker controleren of je in het BIG-register staat ingeschreven.

Waar maak je het BIG-nummer actief bekend?

Om het BIG-nummer actief bekend te maken, vermeld je het nummer op alle plekken waar je beroepsmatig je naam en beroep bekend maakt. Dit geldt ook voor de BIG-nummers van zorgverleners die je in dienst hebt of die je inhuurt. Plekken om het BIG-nummer bekend te maken zijn in ieder geval:

  • Je eigen websites waar je je naam en beroep vermeldt.
  • Op de website van je bemiddelaar of opdrachtgever.
  • Onder je e-mailhandtekening van de e-mails die je beroepsmatig verstuurd.

Expertise van SZISS

De software van SZISS is er voor om het administratieve proces zoveel uit handen te nemen, zowel voor de zelfstandige als de bemiddelaar. SZISS beschikt over wat nodig is voor het matchen van (tijdelijk) personeel én eenvoud en gemak te ervaren en is ook op de hoogte van actuele ontwikkelingen in de zorgbranche en de onderwijssector, zoals het BIG-register voor zorgverleners.

De producten van SZISS bestaan onder meer uit:

  • Matching
  • Personeelsplanning
  • Urenregistratie
  • Urenstaat
  • Facturatie
  • Onregelmatigheidstoeslagen
  • Commissie facturen
  • Self-billing
  • Opdrachtbeheer
  • Documentbeheer
  • Digitaal ondertekenen
  • Beschikbaarheid
  • Agendabeheer

Maatwerk mogelijk

Heb je wensen rondom producten? Laat het ons weten! Maatwerk is bij SZISS zeker mogelijk. Is het betreffende product of productonderdeel nog niet geïmplementeerd? Dan kunnen onze software engineers dat wellicht bouwen.

Daarnaast werkt SZISS samen met diverse partners. Ben je op zoek naar een websiteontwikkelaar, tekstschrijver of boekhouder? SZISS brengt je graag in contact met de juiste partijen. Laat het ons weten!

Terug